آموزش هنر

آموزش هنر

آموزش هنر

آموزش هنر

آموزش گام به گام چهل تکه دوزی, طرح علی

آموزش گام به گام چهل تکه دوزی

با کمی تأمل در روش های آماده سازی الگو که تاکنون آموزش دیده اید، شما قادر خواهید بود، ایده هایتان را برای تکه دوزی آماده سازید.
آموزش گام به گام چهل تکه دوزی 6 - 1 آموزش گام به گام چهل تکه دوزی 6 - 2 آموزش گام به گام چهل تکه دوزی 6 - 3 آموزش گام به گام چهل تکه دوزی 6 - 4 آموزش گام به گام چهل تکه دوزی 6 - 5 آموزش گام به گام چهل تکه دوزی 6 - 6

با کمی تأمل در روش های آماده سازی الگو که تاکنون آموزش دیده اید، شما قادر خواهید بود، ایده هایتان را برای تکه دوزی آماده سازید.

نام طرح = علی

ابعاد = cm 70×70

مقدار پارچه مورد نیاز:

پارچه زمینه m 1

پارچه ساده m 5/0

برای دوخت این طرح شما می توانید از پارچه ترمه به همراه ابریشم استفاده کنید که قبل از کار حتماً هر دو پارچه را لایی بزنید.

از الگوهای داده شده هر کدام 4 مرتبه تهیه کنید. مطابق الگو تکه ها را به هم وصل کنید. یعنی تکه 1 را به 2 بدوزید. سپس تکه 3 را به آن وصل کنید....

بعد از اینکه 4 بلوک علی دوخته شد آنها را مطابق شکل چیده و با یک مربع ( شماره 10 ) به هم وصل کنید. دقت کنید مربع باید به گوشه سمت چپ در بالای بلوک علی وصل شود.

و به ترتیب اول بلوک A به تکه 10 وصل شده سپس به بلوک B و به ترتیب بلوک C و در انتها هنگام دوخت به بلوک D. با دقت سنجاق کرده و بلوک D را از دو طرف به بلوک C و A وصل کنید. از پارچه زمینه دو مربع cm 32 آماده کنید و هر کدام را از قطر به دو قسمت تقسیم کنید. چهار مثلث بدست آمده را در چهار طرف بلوک علی وصل کنید. ابتدا مثلث 1 و 2 سپس مثلث های 3 و 4 را به بلوک علی وصل کنید.

برای دوخت باندها

از پارچه زمینه دو باند به ابعاد cm 7×61 و دو باند به ابعاد cm 7×69

از پارچه ساده دو باند به ابعاد cm 5×55 و دو باند به ابعاد cm 5× 61

ابتدا باندهای باریک و سپس باندهای پهن را به کارتان بدوزید.

این مراحل را با دقت و حوصله همچون گذشته انجام دهید. در شماره های قبلی مجله کوک مراحل اتو کردن و آسترکشی مطلسه دوزی و مغزی دوزی توضیح کامل داده شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.